Het kan voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Als dit het geval is, horen we dit graag en zoeken we samen naar een oplossing.
Een oplossing zoeken met de praktijk
In eerste instantie stellen we het op prijs als u uw klacht persoonlijk bespreekt met de betreffende medewerker van de huisartsenpraktijken.
Als u liever uw klacht schriftelijk aan ons wil melden, kunt u deze indienen via ons klachtenformulier:
Een onafhankelijke klachtenfunctionaris
U kunt ook uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan, indien nodig, bemiddelen met de huisarts en/of medewerker. Alle informatie die u deelt met de klachtenfunctionaris is vertrouwelijk en kiest geen partij en heeft geen oordeel. Indien u gebruik wilt maken van het inschakelen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris, kunt u contact opnemen met
de HADOKS.
https://www.hadoks.nl/patienten/klachtenregeling/
De geschillen commissie
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie huisartsenzorg wkkgz van de skge. De commissie die wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die tevens jurist is. het oordeel van de geschillencommissie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl. U kunt contact opnemen met de skge via onderstaande link, zij helpen u graag verder:
https://www.skge.nl/klacht-indienen
U kunt het formulier ook opsturen naar:
skge,
Postbus 8018,
5601 KA Eindhoven
Voor vragen kunt u bellen naar 088 0229100.